Captain America: Civil War (2016) – קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

captain_america_civil_war

דף הסרט ב-IMDb

"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הוא למעשה סרט על הנוקמים, וזה עושה אותו לטוב ביותר מבין סרטי קפטן אמריקה.

בואו נודה על האמת קפטן אמריקה הוא לא דמות מעניינת במיוחד. אין לו כוחות מיוחדים או תסביכים אישיותיים שמעניין לדבר עליהם, לכן ככל שיש יותר דמויות סביבו – כך המצב טוב יותר.

האחים רוסו הבינו את זה – ואחרי שבסרט הקודם הם ציוותו לקפטן גם האלמנה השחורה, הפעם אפשר לראות על המסך למעלה מ-10 גיבורי על בכל מין, גיל, צבע וגודל (אם ראיתם את הטריילרים אתם כבר יודעים בדיוק מי). למעשה הסצנות שמכילות את הגיבורים האחרים יחדיו הן הטובות ביותר בסרט כי הן מאפשרות לכל אחת מהדמויות הביא את האופי שלה ולחפות על העובדה שקפטן אמריקה עצמו לא מעניין.

באופן לא מפתיע אלו סצנות האקשן, שעשוית מצויין ובהן אנחנו רואים את כל החבורה נלחמת אחד עם השני לא פחות מאשר אחד נגד השני. הקרבות הנהדרים הללו יאפשר לילדים (ומבוגרים) רבים להתווכח במשך השנים הבאות מי מבין הנוקמים ינצח בקרב ואיך. כמו כן, בזכות העובדה שאנחנו מכירים את הדמויות השונות, לא צריך לבזבז יותר מידי זמן על הצגת הכוחות שלהן, אפשר לגשת ישר למנה העיקרית, ולהוסיף עליה עוד כוחות חדשים.

כמובן שאת כל האקשן גם עוטף סיפור מסגרת. אבל בתכלס הוא די משעמם, וזה חבל כי הוא מתחיל בדיון מעניין אודות השאלה האם גיבורי העל זקוקים לפיקוח בינ"ל או לא, אבל הוא נוטש את הנקודה הזו די מהר ובהמשך הסרט העלילה מונעת בעיקר מיצרים נקמניים וילדותיים.

למרות כל זאת, בשורה התחתונה קפטן אמריקה:מלחמת האזרחים הוא עדיין סרט מהנה מאוד בזכות העובדה שהוא מביא סצנות אקשן גדולות שמשלבות את אנסמבל הגיבורים האהוב על כולנו באותו הסרט (אבל רגע אחד, זה לא בדיוק מה שכתבתי בביקורת על הנוקמים?).

ציון: 8/10

2 מחשבות על “Captain America: Civil War (2016) – קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

  1. פינגבק: סיכום הקיץ עד כה ומבט קדימה | מסך גדול – מילים קטנות

  2. פינגבק: הסרטים שהיו ב-2016 | מסך גדול – מילים קטנות

כתיבת תגובה