The Avengers (2012) – הנוקמים

The Avengers

דף הסרט ב-IMDb

ביקורת בעין הדג

בNBA מתקיים אחת לשנה משחק האולסטאר, משחק בו נאספים הכוכבים הגדולים ביותר בליגה ומשחקים יחדיו בשביל הכיף, והשואו ופחות בשביל לנצח. ובכן, הנוקמים הוא אירוע האולסטאר של היקום הקולנועי של מארוול, על כל המשתמע מכך.

כאן כנראה מתבטאת גדולתו של הסרט, הוא אינו מנסה להיות כבד ומעמיק אלא קליל וכיפי. הוא אינו מכיל עלילה מורכבת: יש את הרע (שאנחנו מכירים מאחד הסרטים הקודמים) ויש את הטובים (שאותם אנחנו בטוח מכירים מהסרטים הקודמים), שגם אם הם לא מסתדרים יחד בהתחלה הם כמובן ילמדו לגשר על הפערים בדרך לניצחון הסופי. אה וכמובן בגלל שמדובר בסרט גיבורי על סטנדרטי גורל האנושות מונח על כף המאזניים.

בנוסף, הסרט אינו מורכב מקטעי אקשן ודיבורי קישור משמימים אלא גם מכיל לא מעט בדיחות, כאשר הדמות המרכזית שמובילה אותם היא איירון מן בציניות האופיינית. הבדיחות תורמות לאווירה הקלילה של הסרט ומספקות הפסקה נחמדה בין סצנות האקשן.

אך עם כל הכבוד לאקשן והבדיחות הסיבה המרכזית לראות את הנוקמים היא העובדה שמדובר במפגש פסגה. בכל זאת, לא כל יום רואים את קפטן אמריקה נלחם בת'ור ואת טוני סטארק מנסה להרגיז את ברוס באנר. למעשה עבור הרבה מאוד מעריצים מדובר בתשובות לשאלות "מה היה קורה אם גיבור X ייפגוש את גיבור Y ?"

לסיכום, במידה ולא ראיתם אף אחד מסרטי הסולו של הנוקמים לפני כן, כנראה שתראו בסרט עוד סרט אקשן טוב אך גנרי. אבל ככל שטרחתם לראות יותר מהסרטים הקודמים אתם יותר מחוברים לעולם ולכן תוכלו להעריך את חשיבותו של האיחוד הקולנועי הזה והעובדה שהוא גדול מסכום חלקיו.

ציון: 8.5/10