Spy (2015) – מרגלת

Spy

דף הסרט ב-IMDb

ביקורת בעין הדג

"מרגלת" הוא קומדיית ריגול שמכוונת נמוך מאוד, ולכן לא מצליחה לעשות שום דבר מעניין או חדש.

ברבע השעה הראשונה הסרט מציגד פוטנציאל יפה, כאשר הוא עובר בשיטיות על הקלישאות מסרטי ג'יימס בונד (מכתוביות הפתיחה ועד לגאדג'טים) ומקדיש לכל אחת מהן את הזמן המסך שלה. הבעיה היא שמהרגע שבו אנו עוברים לשטח הבדיחות הופכות מהר מאוד לסדרת בדיחות גסות וסטנדרטיות, כאלו שאפשר היה להגדיל בשקל תשעים, לו היתה סיבה טובה לספר כל כך הרבה מהן מלכתחילה.

אבל ביחס לשאר הסרט, ההומור לא רע במיוחד, בעיקר לאור העובדה שכמעט שום דבר ב"מרגלת" לא מצליח להתעלות מעל הסטריאוטיפים. זהו סרט ריגול אז כמובן שטרוריסטים יירצו לקנות פצצה, והגיברוה היא אישה, לכן כל הגברים בסרט הם מצ'ואיסטים, בעוד כל הנשים המצליחות והיפות הן ביצ'יות קרירות.

לעיתים גם נראה שהסרט לא מנסה אפילו לכוון לקהל שבאמת משקיע בו תשומת לב כי הוא טורח להסביר בכל פעם מה קורה, מבלי לסמוך על הצופה שהוא מספיק חכם כדי להבין לבד מה מתרחש על המסך.

אבל בתוך כל חוסר האינטלגנציה הכללי יש לציין שחקן אחד שמתעלה לטובה: ג'ייסון סטיית'ם. אני לא יודע אם זה בגלל הניסיון בסרטי אקשן "רציניים", אבל הוא נראה כמו הקריקטורה הכי אמינה בכל הקשקוש הזה שזכה לשם דמויות. בעוד כולם סביבו מחליפים חוכמה בעילגות בהתאם לסצנה, סטיית'ם נשאר אותה דמות מוקצנת במידה קיצונית, והוא למעשה הדמות היחידה שמצחיקה לא רק בתוכן של דבריה, אלא גם בצורה בה היא אומרת אותם.

לסיכום, לדעתי "מרגלת" הוא קומדיה לא חכמה מהסוג הסטנדרטי, מהסוג שלא מזיק לשטוף בה את הראש, רק אל תצפו לאפילו גרם אחד של ערך מוסף.

ציון: 4.5/10

כתיבת תגובה