סיכום החצי השני של הקיץ

cinema

הגעניו לספטמבר ולכן הגיע הזמן לסכם את הקיץ, או לפחות את חציו השני, כי לפני כחודש סיכמתי את בפוסט האופטימי הזה, את חציו הראשון.

בגדול אפשר לומר ששוברי הקופות הגודלים התבררו כאכזבה.

ג'ייסון בורן, אם בוחנים אותו אל מול הסטנדרטים של הטרילוגיה המקורית לא עמד בציפיות. הוא לא היה רע, אבל לפחות לטעמי ולדעת שאר המבקרים העובדה שהוא נשאר סרט רגיל היא אכזבה (57% ב-Rotten Tomatoes).

אבל זה עוד כלום כי יחידת המתאבדים, למרות פתיחה קופתית מרשימה (וצפויה בהתחשב באמברגו העיתונאים שהוטל) אכזב מאוד והגיע ל-26% ב-Rotten Tomatoes, שזה עוד פחות מבאטמן נגד סופרמן. אני לא טרחתי לראות את הסרט כי אין לי עניין לראות סרטים גרועים, אבל הקולות שמגיעים מדברים על עלילה שכתובה על הפנים, לצד הופעה מצוינת של מרגו רובי כהארלי קווין, כך שאני לא אופתע אם נשמע בהמשך על סרט ספין אוף/הופועות אורח שלה.

גם סטארטרק אל האינסוף, שהיה אמור להציל את המצב היה רק בסדר. כמובן שביחס לכשולונות של מתחריו אני חושב שאפשר להכריז עליו כסרט האקשן הטוב של הקיץ, אבל גם הוא, למרות כמה מהלכים סינמטיים יפים התקשה לא הצליח להתמודד

האם זה אומר שהקיץ היה רע? חד משמעית לא, בגלל שיו הפתעות החיוביות.

לדעתי האישית, מעל כולם נמצא מסיבת נקניקיות. הסרט של רוגן וחבורתו שהיה אמור להיות סרט מצויר מלא בבדיחות אינפנטיליות, התגלה כבעל עומק מפתיע (לצד בדיחות על סטריאוטיפים וסקס). מתוך שיחות עם הסובבים עוד לא פגשתי את מי שלא נהנה *בכלל* מהסרט, אבל הרוב חושבים שההתלהבות שלי היא מעט מוגזמנת

מיד אחריו מבחינתי מגיע באש ובמים. הדרמה הטקסנית המצויינת הזו, שלכאורה מתאימה יותר לסרטי הסתיו, חולפת בשקט מתחת לראדר ללא קמפיין שיווקי גדול או הקרנות עיתונאים, אבל כל מי שראה אותה נהנה מאוד (8.3 ב-IMDb,ציון של 99% ב-Rotten Tomatoes, ו-88/100 ב-Metacritic). לכן אם בא לכם סרט קצת פחות טפשי, לכו עליו' רק אל תראו את הטריילר שמספיילר את הכל.

בנוסף ישנו גם כלבי מלחמה, שזוכה לביקורות סולידיות. הסרט בכיכובו של ג'ונה היל אמנם משווק כקומדיה, אבל בפועל כנראה דומה יותר לזאב מוול סטריט אבל עם נשק במקום מניות (ובלי דקפריו כמובן).

אחרון חביב הוא קובו אגדה של סמוראי, סרט האנימציה של לייקה (החבר'ה שעושים סטופ-מושיין והביאו לנו את הקופסונים וקרוליין) משוו כסרט לילדים ולכן קשה למצוא לו הקרנה ללא דיבוב. אבל אם כן תצליחו לעמוד במשימה תוכלו לשמוע את מת'יו מוקונהי ושרליז ת'רון בסרט שקיבל 94% ב-Rotten Tomatoes ו-8.4 ב-IMDb.

ספטמבר שמח לכולם !

כתיבת תגובה