X-Men: Apocalypse (2016) – אקס-מן: אפוקליפסה

xmen-apocalypse

דף הסרט ב-IMDb

ביקורת ארוכה

"אקס-מן: אפוקליפסה" הוא במידה רבה העתק של "אקסמן: העתיד שהיה". מה שאומר שהוא בסך הכל סבבה, אבל לא מעניין או מחדש.

מעריצי הסדרה ודאי יהנו מהסרט, בעיקר בגלל שהוא מציג לראווה רשימה לא קצרה של מוטאנטים מוכרים מחד, וגרסאות צעירות של מוטאנטים מוכרים אחרים מאידך. בראיין סינגר, (שזהו סרט האקס-מן הרביעי אותו הוא מביים) נותן במה לכל אחד ואחת מאותם מוטאנטים, תוך מתן דגש על החבר'ה החדשים. אלו שככל הנראה יבילו את הסרטים עתידיים של הפרנצ'ייז. אבל לדעתי חוסר ההתמקדות הזו היא דווקא בחזקת "תפסת מרובה לא תפסת", כאשר מרוב דמויות (למעלה מ-10) אנחנו לא מתמקדים מספיק באף אחת בכדי לראות תהליך התפתחות משמעותי.

ברקע ישנו אפוקליפסה, מוטאנט מצרי עתיק שמנסה להשמיד את העולם כי ככה. כן, למרבה הצער גם הנבל שהסרט נושא את שמו לא מקבל מספיק זמן מסך כדי שנוכל להבין את דעותיו לעומק, אבל בהחלט ממלא את תפקידו בכך שהוא יוצר את המחנות שילחמו זה נגד זה.

אך למרות החסרון בתוכן מקורי, מבחינת אפקטים ויזואליים הסרט משחזר את רגעי ההצלחה של קודמיו בסדרה: גם כאן יש סצנת פתיחה נהדרת, קרבות בין דמויות בעלות כוחות על מגוונים עם אפקטים עשויים היטב (אך לא משהו יוצא דופן), שילוב בין אקס-מן ותיקים וצעירים, וכמובן סצנה אחת שבה קוויקסילבר גונב לכולם את ההצגה.

כך שמעל הכל נראה ש-"אקסמן: אפוקליפסה" מהווה הוכחה לאחד החוקים המרכזיים בתעשיית הסרטים ההוליוודים: אם זה עובד – אל תיגע בזה, פשוט תמשיך לייצר עוד סרטים מאותה הנוסחה עבור המעריצים האדוקים. לי זה קצת חבל, כי התוצר הסופי הוא סרטים, שהם אמנם נחמדים, אך עדיין נשארים רק ברמת ה"בסדר" בלבד.

ציון: 6/10

5 מחשבות על “X-Men: Apocalypse (2016) – אקס-מן: אפוקליפסה

  1. פינגבק: סיכום הקיץ עד כה ומבט קדימה | מסך גדול – מילים קטנות

  2. אבל מה לגבי כישורי העיצוב המרהיבים של אפוקליפס? הסרט היווה במה לכישוריו המרובים – עיצוב אופנה, אדריכלות, מייקאובר וכן כישוריו בתחום הקואוצ'ינג – העצמה אישית וכ"ו. לדעתי האישית
    הוא מוטנט מאוד מוכשר וחבל לראות שהתעלמת ממנו – זה בגלל שהוא כחול?

    אהבתי

  3. פינגבק: הסרטים שהיו ב-2016 | מסך גדול – מילים קטנות

  4. פינגבק: Logan (2017) – לוגאן | מסך גדול – מילים קטנות

כתיבת תגובה