טריילרים חדשים ודעות ישנות

אז את הטריילרים לזוטופוליס וקפטן אמריקה כנראה שכבר ראיתם. אם לא אז זאת הזדמנות טובה להתעדכן ולדסקס עליהם קצת.

ראשית – זוטרופוליס. הסרט של פיקסר-דיסני שמגיע ב-2016.

בגדול אני לא מאוד מתהלב מהסרט.

בטריילר הקודם, נראה שכל מהות הסרט היא שבעלי החיים מתנהגים כמו בני אדם (בערך). עובדה שכבר קיימת בהרבה סרטי דיסני ישנים, כמו רובין הוד. לכן נראה שכל מהות הבדיחות תהיה על תכונות בעלי החיים, כפי שרואים בטריילר הזה. לא יודע מה לגבי שאר העולם, אבל עולם הבדיחות הזה נראה די מוגבל וקשה לי לראות אותו מתפתח, למרות העצלן הצוחק.

מצד שני גם הכל בראש היה לדעתי די מוגבל, כי הבדיחות על הפסיכואנליזה האנושית היו יפות אבל לא הצליחו להתחבר לכדי יצירה שלמה, ובכל זאת מדברים עליו כאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסר.

לכן לטובת העולם אני מקווה שגם הפעם אני אהיה בעמדת מיעוט.

בנוסף מארוול (הנמצאים גם הם תחת דיסני) מוציאים ב-2016 את קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים.

אז הטריילר לסרט הזה כבר נראה כמו טריילר לנוקמים, כי כמו שלמדנו מקפטן אמריקה הראשון (שהיה גרוע) והשני (שהיה טוב מאוד), סטיב רוג'רס לא באמת מצליח להחזיק סרט בכוחות עצמו. כאן נחלצים לעזרתו מגוון דמויות שחורות (בשם או במראה), איירון מן וחייל החורף. אז כיף גדול בטוח, גם אם הסרטלא מחדש. למדנו את זה בנוקמים 2.

אבל יחד עם זאת, לדעתי מידת ההצלחה של הסרט בעיקר תלויה בתחרות שלו בסרט אחר: באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק, שיוצא חודש וחצי לפני כן.

בגלל ששני הסרטים עוסקים בגיבורי על מפורסמים הנלחמים זה בזה בגלל מחלוקות אידיאולוגיות, ובגלל שהעובדה שלמרות ההצלחה של מארוול, באטמן וסופרמן עדיין מפורסמים יותר בתודעת הקהל הרחב, הכדור נמצא במגרש של DC.

אם שחר הצדק יצליח לעמוד בציפיות העצומות, ולהיות סרט גדול ומרשים, קפטן אמריקה יהיה בבעיה. כי לא משנה כמה גיבורי על לא מוכרים וספיידרמן יצליח לגייס לעימות שלו, ההשוואה תהיה באוויר והוא ייאלץ גם לחדש.

לעומת זאת, במידה שחר הצדק ייכשל, זאת תהיה הרמה להנחתה עבור מארוול, שיוכלו להראות לעולם "איך עושים את זה נכון.

בקיצור, יהיה מעניין ב-2016.

 

כתיבת תגובה