The Little Prince (2015) – הנסיך הקטן

The Little Prince.JPG

דף הסרט ב-IMDb

הנסיך הקטן יכל להיות סרט יפהפה ונפלא, אילו באמת היו מתמקדים בסיפור עצמו ולא במסביב.

אפתח בגילוי נאות –בדרך כלל אני לא אוהב סרטים שנעשים על בסיס ספרים. בנוסף הנסיך הקטן הוא אחד הספרים האהובים עליי ביותר בעולם כולו. בגלל שזהו יותר ספר של רגעים, ופחות ספר בעל עלילה מסודרת, התקשתי לחשוב שניתן יהיה לעבד אותו לסרט כראוי.

אך אחרי חצי סרט כבר הייתי לאכול את הכובע. נכון שהסיפור המקורי נעטף בסיפור מסגרת, אבל אותו סיפור לא הפריע ובמידה רבה התחבר לרוח הספר. יחד עם זאת האנימציה, גם זו הממוחשבת, אבל בעיקר זו שנעשתה לכאורה בגזרי נייר, היא מהיפות שראיתי. הבחירה להפריד בין הסגנונות עשתה חסד לסיפור, ויחד עם דיבוב נהדר של ג'ף ברידג' והציטוטים האל-מותיים מהספר, השעה הזו הפכה לאחת היפות שחוויתי מהקולנוע.

רק שאז הגיע החצי השני שהיה איום ונורא.

החצי השני של הסרט הוא למעשה סרט המשך לסיפור המקורי, רק שהוא נעדר כל קסם וחוכמה. מתבקש להשוות אותו לעליסה בארץ הפלאות של טים ברטון ולא רק בגלל מידת האכזבה העצומה. שניהם סיפורי המשך לא הכרחיים, בשניהם העולם הפך פתאום אפל ללא שום סיבה, ובשניהם נכתב קו עלילה עצל שלא היה במקור ומכיל מסרים בעייתים. אולם, לטעמי, המקרה הזה מאכזב יותר מכיוון שרגע לפני כן ראינו כי באמת ניתן לעשות לספר עיבוד קולנועי אוהב ומוצלח.

לכן, בנוסף לכך שאני תמיד ממליץ לקרוא את הספר, הייתי גם ממליץ לראות את הנסיך הקטן. אבל אחרי שעה תעצרו את הסרט ואל תמשיכו. לטובתכם האישית.

ציון: חצי ראשון 9/10 חצי שני 2/10

כתיבת תגובה